Pagpangita sa Tinuod nga Kinabuhi: Ang Espirituwal nga Pag-amuma sa Lawas ug Dugo ni Jesus
Ika-20 nga Domingo sa Ordinaryong Panahon (August 18, 2024)
Prov 9:1-6 / Ps. 34:2-3, 10-11, 12-13, 14-15 (9a) / Eph 5:15-20 / Jn 6:51-58
Si Jesus nagsulti mahitungod sa panginahanglan sa pagkaon sa iyang lawas ug dugo aron makab-ot ang tinuod nga kinabuhi. Ang pagpamalandong nagsugod sa usa ka personal nga anekdota bahin sa usa ka higala nga nangutana, “Kumusta ka?” nga motultol sa pagkaamgo nga ang kasagarang mga tubag sama sa “okay ra” o “busy” kasagarang nagtabon sa mas lawom nga mga pangutana mahitungod sa kalidad sa atong kinabuhi. Ang pamalandong naghatag ug kalainan tali sa “pagpadayon sa kinabuhi” ug sa tinuod nga “pagbaton ug kinabuhi sulod kanato.”
Ang mga pagtulun-an ni Jesus sa mga pagbasa sa Ebanghelyo nagpasiugda niini nga kalainan. Tulo ka semana ang milabay, gipakaon ni Jesus ang 5000 ka tawo pinaagi sa lima ka tinapay ug duha ka isda, nga nagpakita nga dili lamang kini bahin sa pisikal nga pagkaon apan bahin sa pagsabut sa gigikanan sa tinuud nga kinabuhi. Duha ka semana ang nilabay, giawhag ni Jesus nga tagdon ang tinapay nga atong gikaon, nga nagduhaduha kon kini ba motultol sa kinabuhing walay katapusan. Sa miaging semana, gipahayag niya ang iyang kaugalingon nga pan sa kinabuhi nga nanaog gikan sa langit.
Sa Ebanghelyo karon, si Jesus mitin-aw nga aron makabaton og kinabuhi sulod kanato, kinahanglan nga kita “mukaon sa iyang lawas ug moinom sa iyang dugo.” Dili kini bahin sa pisikal nga pagkaon apan espirituhanon nga pagkaon. Ang lawas ug dugo ni Jesus maoy tinuod nga pagkaon ug ilimnon nga gikinahanglan alang sa kinabuhing walay katapusan. Ang iyang bug-at nga mga pulong naghagit sa mga maminaway sa pagpamalandong kon sila tinuod nga buhi sa espirituwal nga diwa.
Ang pagpamalandong nagpasiugda nga ang tinuod nga kinabuhi molapas sa pisikal nga kinabuhi ug masinati sa mga higayon sa lawom nga gugma, panaghiusa, ug koneksyon sa usa ka butang nga mas labi pa kaysa kaugalingon. Gipasiugda niini ang pakigbisog nga giatubang sa kadaghanan sa mga pagsulay sa paghimo ug pagbaton sa kinabuhi nga ilang gitinguha, kanunay nga gibati ang kahaw-ang ug wala’y koneksyon bisan pa sa gawas nga kalampusan.
Ang tambal alang niining espirituhanong kagutom mao si Jesus mismo. Ang iyang lawas ug dugo, nga gihulagway nga “tambal sa pagka-imortal,” naghatag sa espirituhanong pag-amuma nga gikinahanglan alang sa tinuod nga kinabuhi. Kining sagrado nga pagkaon nagbag-o sa mga magtotoo gikan sa sulod ngadto sa gawas, nga nagpahiuyon sa ilang mga kinabuhi sa gugma, kalooy, ug relasyon ni Jesus uban sa Amahan.
Sa laing pagkasulti, ang pagpamalandong karon nag-awhag sa usa ka lawom, makapabag-o nga pakig-uban kang Kristo, nga nagpahayag nga pinaagi sa pagkaon ug pag-inom sa iyang lawas ug dugo, ang mga magtutoo makadawat sa tinuod nga kinabuhi nga gitanyag ni Jesus. (Bro. Ignatius Gonzales, CFA)
ricardo tan
Posted at 15:09h, 19 Augustdaghan kaayong salamat sa pagpasayon sa ebanghelyo pinaagi sa pamalandong aron amo kining masabtan. kung kami nakasabot amo kining mapuy-an ug mapaambit sa uban.