Mikunhod ba ang impluwensya sa Simbahang Katoliko sa Pilipinas?
Ang CARA blog naghatag og mga datos kung unsa ka subsob ang mga Katoliko sa 36 ka lain-laing mga nasud nga motambong sa Misa. Ang labing importante nga kamatuoran mao nga ang gidaghanon sa mga indibidwal nga regular nga motambong sa mga serbisyo sa simbahan mas taas sa mga nag-uswag nga mga rehiyon sama sa Africa ug uban pang mga dapit. Sa kinatibuk-an, ang usa mahimong magpaabot nga ang relihiyoso nga kinabuhi sa usa ka nasod mahimong labi ka lagsik kung kabus ang nasod. Bisan pa, adunay pipila ka talagsaong mga pagpahagawas niini nga lagda. Sumala sa World Values Survey, ang Pilipinas adunay pinakataas nga porsyento sa mga aktibong Katoliko (56%) kumpara sa bisan unsang nasud sa kalibutan (WVS).
Sa poll nga gihimo niadtong 2000, nasuta sa Philippine Statistics Authority (PSA) nga 81.04% sa mga Filipino ang nagpaila nga Romano Katoliko. Ang populasyon sa Pilipinas gibanabana nga 109,035,343 sa 2020 census. Ang panukiduki nga gihimo sa Census Bureau nagpakita nga 79.50% sa populasyon ang nagpaila nga Romano Katoliko. Gikan sa mga census nga gihimo niadtong 2000 ug 2020, atong makita nga mikunhod ug 1.54% ang porsyento sa mga Pilipino nga nagpaila nga Romano Katoliko.
Nagkunhod ba ang impluwensya sa Simbahang Katoliko sa Pilipinas?
Sa akong nakita, 56% lang sa populasyon ang aktibong mga Katoliko sa nasod, sumala sa datos sa World Values Survey (WVS). Sanglit ang mga Katoliko naglangkob sa kinadak-ang relihiyosong grupo sa nasod, ang porsyento sa mga debotadong magtutuo (56%) dili kaayo mabihagon.
Posible nga ang usa ka dako nga porsyento sa mga Katoliko matapos sa aktwal nga pagpakita sa ilang pagtuo, apan kamusta ang uban nga 44% sa populasyon? Sa usa ka bahin, posible nga makiglalis nga ang mga inisyatibo ug mga programa sa Simbahan dili igo nga nahimo aron mas madani kadtong wala pay saktong hibalo bahin sa pagtuo nga Katoliko. Sa laing bahin, ang usa mahimong makiglalis nga ang kakulang sa mga tawo sa relihiyosong pakiglambigit ug pagpaniid naggikan sa ilang kaugalingong kabubut-on.
Hinay-hinay nang gidawat sa mga Pilipino ang kalibotanong pagtuo ug ubang langyaw nga mga ideya nga makadaot dili lang sa ilang pagtuo kondili sa moralidad, nga maoy laing isyu nga mahimong makatampo sa pag-us-os sa pagpuyo sa pagtuo sa mga Katoliko. Sa usa ka positbo na anggulo, daghang mga Pilipino ang nagpabilin nga konserbatibo ang mga kinaiya nga ang uban niini nahiuyon sa mga pagtulon-an sa Simbahang Katoliko. Isip dugang nga hunahuna, ang Simbahang Katoliko sa Pilipinas sa kasaysayan naghupot sa politikanhon ingon man sa relihiyosong gahom. Ang Simbahang Katoliko adunay dako usab nga papel sa politika sa Pilipinas, uban sa mga myembro niini nga nagsuporta sa mga pagtulon-an sa Simbahan nga naghimo sa diborsyo ug pagpanapaw nga ilegal.
Ang Simbahang Katoliko karon nahagit sa daghang gagmay nga mga sekta. Ang Simbahang Romano Katoliko nababagan sa mga paningkamot niini nga madaog ang masa tungod sa hilabihan ka ubos nga gidaghanon sa mga pari kon itandi sa kinatibuk-ang populasyon. Aron atubangon kini nga hagit, ang Simbahang Katoliko nagbansay sa mas daghan nga mga bag-ong kaparian ug nagpatuman sa mga inisyatibo aron sa pagpalambo sa sosyal nga aksyon ug tawhanong katungod taliwala sa mga kabos sa kabaryohan ug kasyudaran.
Sa katapusan, sa “gubat alang sa mga kalag” ang Simbahang Romano Katoliko sa Pilipinas nagpadayon sa pagbuhat labing maayo aron madala ang Ebanghelyo ngadto sa mga kabos. (Bro. Angelo Espinas)
No Comments